CLAUSURA EXPOSICIÓ LES DONES QUE M´HABITEN

Hui clausurem l´exposició i vos volem regalar el catàleg per a que gaudiu de les artistes que han fet possible aquesta exposició pictòrica i poètica. Begonya Pozo ens proposa la veu de 17 poetes valencianes actuals que dialoguen amb la pintura de la reconeguda artista Marina Puche i que podeu veure connectades gràcies a la fotografia de Verònica Navarro.

Vivim en una societat en la qual, tristament, hem de visibilitzar moltes realitats en l’entorn dels drets fonamentals. Algunes d’aquestes són la igualtat, la llibertat, la dignitat i la reinserció. La nostra societat va arribar a uns acords de mínims que estan reflectits a la nostra Carta magna, fonamentalment la igualtat i la llibertat; però malauradament dia rere dia llegim que el nostre sistema patriarcal deixa enrere moltes dones en mans d’una altra pandèmia, la de l’assassinat pel fet de ser dones.

Hem de recordar també que l’índex de pobresa és major en les dones i la infantesa o que la mancança de recursos socials dirigits a dones coincideix amb els de la cultura: es produeix la mateixa situació d’invisibilitat de dones artistes (pintores, poetes, fotògrafes…) de forma sistemàtica, igual que hi ha una carència d’una programació inclusiva per a les dones de col·lectius vulnerables com el de la salut mental, les addiccions, la presó o la migració. Hui la pobresa i la marginació són femenines.

Des de la nostra associació apostem per visibilitzar aquesta situació i promoure espais i programes per tal d’acompanyar persones, especialment dones, per tal que puguen reivindicar la seua dignitat tant en l’àmbit penitenciari com a la societat.Fa tres anys que vàrem obrir Papallona: el primer habitatge tutelat per a dones amb patologia dual sotmeses a judici. La primera, insistim, queda molt per fer encara.Volem agrair la seua dedicació a les artistes que han fet possible aquesta exposició pictòrica i poètica. Begonya Pozo ens proposa la veu de 17 poetes valencianes actuals que dialoguen amb la pintura de la reconeguda artista Marina Puche i que podeu veure connectades gràcies a la fotografia de Verònica Navarro. Gaudiu!

Javier Vilalta

Comissari de l´exposició